Pomysły na pożywne śniadania

Pomysły na pożywne śniadania

Myślisz sobie, w jaki sposób mógłbyś zmienić swój harmonogram dnia w taki sposób, żeby móc poświęcić więcej czasu na przygotowanie i zjedzenie zdrowego i odżywczego śniadania? Masz problem z połknięciem kęsa, a co dopiero z całym posiłkiem? Nic się nie martw! W naszym artykule poniżej, pokazujemy, jak powoli, aczkolwiek skutecznie przyzwyczajać swój organizm do pierwszego niewielkiego śniadania i stopniowo je zwiększać!

Śniadanie jako najważniejszy posiłek w ciągu dnia?

Nie każdy podoła obudzić się skoro świt i od razu coś zjeść. W szczególności, kiedy nasz dzień rozpoczyna się wcześnie rano i rzeczywiście zależy nam na oszczędzaniu czasu, aby zdążyć ze wszystkim. Bywa, że poza błyskawiczną kawą możemy niczego nie zjeść.

Tutaj radą może okazać się parę kwestii, o których warto pamiętać:

  • przeznacz dosłownie kilka minut na rozciąganie się, troszkę ruchu, co zintensyfikuje Twój apetyt – wystarczy parę podstawowych ćwiczeń
  • zacznij od małych porcji, np. kanapki z pyszną pastą i warzywami, ciepłej owsianki z ukochanymi owocami, aby pobudzić żołądek do pracy
  • przyrządzanie określonego typu śniadania na wieczór (to, co da się wcześniej przyrządzić, np. naleśniki, twarożek, poszatkowane w paseczki warzywa, pastę kanapkową), by zaoszczędzić sobie porannej gonitwy oraz skonsumować w większym spokoju pożywienie
  • umilić sobie czas konsumowania śniadania, włączyć ulubioną muzykę lub program, poczytać w trakcie jedzenia ciekawy artykuł lub poprzeglądać strony ukochanych sklepów internetowych – chodzi o to, aby śniadanie kojarzyło nam się z przyjemnym obyczajem, a nie męczącą koniecznością.

Czy na śniadanie można jeść białe pieczywo i płatki słodzone?

Śniadaniem bez wątpienia także można nazwać smażoną kiełbaskę z keczupem, jednakże na pewno nie jest śniadaniem zbilansowanym oraz zdrowym. Pamiętajmy, że nasz żołądek po nocy, tak jak my, właśnie rozpoczyna pracę. Dajmy więc mu się rozruszać oraz postawmy na lekkie i odżywcze śniadanie.

Z samego rana w większości przypadków lepiej unikać:

  • białego pszennego pieczywa
  • słodkich płatków do mleka
  • słodkich jogurtów
  • tłustych wędlin oraz mięs
  • niskowartościowych tłuszczów do smarowania pieczywa
  • słodkich, gazowanych napojów do posiłku

Decydujmy się raczej na:

  • produkty pełne zbóż (pełnoziarniste pieczywo, płatki jaglane, owsiane), bogate w błonnik odpowiadający również za trawienie
  • orzechy
  • owoce sezonowe
  • jogurty, najlepiej naturalne, kefiry, twarożki
  • warzywa – w każdej postaci
  • chude wędliny, jaja, ryby
  • soki warzywne oraz owocowe (najlepiej przygotowywane samodzielnie)

Korzyści zdrowotne ze spożywania śniadań

Zdrowe śniadania, jak owsianka z owocami, orzechami i miodem, bądź jajecznica ze szczypiorkiem są niesamowitym obrońcą przed typowymi chorobami cywilizacyjnymi takimi, jak cukrzyca, otyłość i miażdżyca. Jest to bezwzględnie ważne, żeby jadać sporą ilość warzyw i owoców! Dodają one energii na cały dzień wyzwań oraz sprawiają, że człowiek czuje się wyśmienicie, zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym!

Informacje
Dodany przez użytkownika: Lesław Pawlak
Oceń
Ocena: brak
Liczba ocen: 0
Więcej od Lesław Pawlak
Pomysły na pożywne śniadania
Komentarze: 0
Ocena: brak
Artykuły w kategorii Zdrowie i odżywianie
Olej z czarnuszki – dlaczego jest tak cenny?
Komentarze: 0
Ocena: brak
Kiedy umówić się na kontrolę stanu jamy ustnej?
Komentarze: 1
Ocena: brak
Tagi artykułu
Komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz